Už 15. ročník Studentské Agory byl slavnostně ukončen soutěžním finále v prostorách Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v pondělí 18. listopadu 2019.
Letos se více než 400 studentů z pěti krajů ČR zúčastnilo školení o debatování a práci s informacemi, uskutečnila se čtyři krajská kola, na kterých postupně soutěžilo více než 200 debatérů.
V Královéhradeckém kraji se letos do soutěže zapojily tyto školy:
- Obchodní akademie a střední pedagogické škola Hradec Králové
- Gymnázium a SOŠP Nová Paka
- Biskupské gymnázium Bohuslava Balbína Hradec Králové
- Gymnázium Úpice
- Gymnázium Hostinné
Na severu Čech reprezentovaly Liberecký a Ústecký kraj tyto školy:
- Gymnázium u Balvanu Jablonec nad Nisou
- Gymnázium F. X. Šaldy Liberec
- Gymnázium a SOŠ pedagogická Liberec
- Gymnázium Josefa Jungmanna Litoměřice
- Gymnázium Jateční Ústí nad Labem
- Obchodní akademie a jazyková škola v Ústí nad Labem
Hl. město Prahu letos v projektu reprezentovaly školy:
- Gymnázium Na Vítězné pláni
- Arcibiskupské gymnázium
- Gymnázium Na Zatlance
- Gymnázium Jana Keplera
- Malostranské gymnázium
- Gymnázium Jižní město
Ve Středočeském kraji se soutěže zúčastnily školy:
- Gymnázium Joachima Barranda Beroun
- Gymnázium Jiřího Ortena Kutná Hora
- Gymnázium Jiřího z Poděbrad, Poděbrady
- Gymnázium Příbram
Podzimního finále se zúčastnily čtyři postupující týmy z krajských kol: Biskupského gymnázia z Hradce Králové, Gymnázia Jateční z Ústí nad Labem, Gymnázia Na Zatlance z Prahy a Gymnázia Joachima Barranda z Berouna. Vítězem letošního ročníku se stali studenti pražského gymnázia Na Zatlance.
Děkujeme za účast všem debatérům v krajských kolech, účastníkům finále (první foto), vítězému týmu roku 2020 (druhé foto) i hostům finále – Paní Lence Bergmannové z Nadačního fondu rodiny Orlických a panu poslanci Dominiku Ferimu (třetí foto).
Za podporu letošnímu ročníku projektu děkujeme Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy, společnosti NET4GAS, Velvyslanectví Spojených států Amerických, Královéhradeckému kraji a programu Europe for citizens.


